Pressinbjudan

Hur många personer använder RUT och ROT avdrag i Gävle och övriga kommuner i Gävleborg? Vad skulle ett borttagande av avdragen betyda för jobben i Gävleborg?

Fredagen den 13 juni besöker riksdagsledamot Lars Beckman (M) företaget Städtjänst AB i Gävle för att tala om RUT och ROT avdragen med företagare i branschen med ett rundabordsamtal.

Ann Sofie Orrsten  Städtjänst AB och Erik Arnemark  Kusbofixarn AB kommer att delta i samtalet liksom Anders Rönngren Rönngrens Mark & Trädgård.

Under pressträffen redovisar Lars Beckman en rapport från Riksdagens utredningstjänst av RUT och ROT avdragen med siffror från Gävleborg och presenterar vilken effekt reformerna haft för svenskt företagande och sysselsättning. Syftet med mötet är även att främja en fortsatt diskussion kring vilka branscher som omfattas av avdragen och dess generella betydelse.

Media hälsas välkommen till presentationen av rapporten och rundabordsamtalet.

Plats: Upplandsgatan 4 B   802 83 Gävle
Tid: 9.30 fredag den 13 juni

Medverkande på pressträffen; Ann Sofie Orrsten Städtjänst, Erik Arnemark Kusbofixarn Anders Rönngren Rönngrens Mark & Trädgård och Riksdagsledamot Lars Beckman

Kontaktuppgifter:
Lars Beckman, Riksdagsledamot Gävleborg: 070 361 36 96