Lättläst svenska

Jobben är vår viktigaste fråga.
Ska jobben bli fler eller ska jobben bli färre? 
Sedan år 2006 finns det fler 340 tusen nya jobb.
Vi vill ha ännu fler jobb.
Vi vill att mer än 5 miljoner människor ska jobba år 2020. 

Nya Moderaterna vill att det ska bli fler jobb.
Vi vill också att fler människor ska jobba.

Jobben gör att Sveriges ekonomi blir bra.
Jobben gör också att människor kan ha bra liv.
När fler jobbar kan vi använda mer pengar till skola till sjukvård och till vård av gamla.

Andra partier vet inte vad de vill göra tillsammans
för att Sverige ska bli bättre.
De har ingen politik för att det ska bli fler jobb.
De vill ha högre skatt på arbete, högre skatter på företag och högre skatt för företag som vill anställa unga.

Nya Moderaterna tycker att det är fel politik för Sverige.

Alla människor behövs.
Varje människa behövs.
Alla som vill arbeta och kan arbeta ska ha ett jobb.
Tillsammans gör vi att Sverige blir starkt.

Läs mer om vår politik


Jobb

Ekonomi

Skola

 

Bifogade filer: 
Publicerad: måndag, juni 25, 2012 - 15:04
Uppdaterad: onsdag, januari 21, 2015 - 14:49