Nya Moderaterna Gävleborg nominerar Anna Kinberg Batra till ny partiledare

Sedan valnatten den 14:e september har vi inom partiet diskuterat vem som ska ta över efter Fredrik Reinfeldt som partiordförande. Vi i Nya Moderaterna behöver fortsätta vår förnyelse och det är viktigt att vi nu utser en person som kan leda oss i detta viktiga arbete.

Därför har Nya Moderaterna Gävleborg beslutat att nominera Anna Kinberg Batra som ny partiledare.

”Anna är en bra bärare av nya moderaterna och har de egenskaper som krävs för att kunna fortsätta med arbetet av förnyelsen av partiet, säger Patrik Stenvard förbundsordförande Nya Moderaterna Gävleborg.”

När partiet nu går till extra stämma i mars ser vi också behovet av att komplettera partistyrelsen/partiledningen med nya personer. Vi kommer därför även ge valberedningen ytterligare namn som vi vill att partistyrelsen kompletteras med.

De personer som vi önskar ska finnas med i den kommande styrelsen är Tomas Tobé, Gävle, och Elisabeth Svantesson, Örebro. Vi ser även behov av att komplettera ledningen med personer som har mer kommunal koppling. Där finns det två personer som vi gärna vill lyfta in i diskussionen, Peter Danielsson, Helsingborg, och Daniel Portnoff, Trosa.

För att fortsätta att vara ett parti för hela Sverige är det viktigt att ledningen i partiet består av personer utanför de traditionella storstäderna, därför vill vi att valberedningen även tar med ovanstående namn i det fortsatta arbetet.

Patrik Stenvard
Förbundsordförande Nya Moderaterna Gävleborg